Beauty

Καταπονημένα μάτια: 6 do σύμφωνα με τον οφθαλμίατρο

καταπονημένα μάτια οφθαλμοί οφθαλμίατρος νύχια περιποιίηση άκρα nails 4 you nails 4 you blog manicure edicure eyes eyes care evgenikos group

Η όραση μας είναι συχνά κάτι που θεωρούμε δεδομένο έως ότου κάτι δεν πάει καλό. Ξηρά μάτια, θολή όραση, πονοκέφαλοι, είναι μόνο μερικά από τα συμπτώματα ενός οφθαλμικού προβλήματος. Σύμφωνα με τους ειδικούς χρειάζεται να κάνουμε στην άκρη κάποιες κακές συνήθειες προς όφελος των πολύτιμων οφθαλμών μας.

Ο Dr Jorn Slot Jorgensen και η οφθαλμίατρος Evelyn Mensah από το Central Middlesex Hospital στο Λονδίνο μοιράζονται χρήσιμες συμβουλές, οι οποίες ωφελούν την υγεία των ματιών μας.

Δεν πας στον οφθαλμίατρο; Καιρός να ξεκινήσεις

O Dr Jorgensen επισημαίνει την σημαντικότητα επίσκεψης στον οφθαλμίατρο, η οποία πρέπει να γίνεται ανά δύο χρόνια. Όπως σημειώνεται στη Daily Mail λέει “Η αποτυχία προγραμματισμού τακτικών οφθαλμικών εξετάσεων, μπορεί να οδηγήσει σε αδιάγνωστες οφθαλμικές παθήσεις. Καταστάσεις όπως το γλαύκωμα, η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια και η εκφύλιση της ώχρας κηλίδας συχνά αναπτύσσονται χωρίς εμφανή συμπτώματα στα αρχικά τους στάδια.

Η έγκαιρη ανίχνευση μέσω οφθαλμικών εξετάσεων είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική θεραπεία και τη διατήρηση της όρασης. Οι τακτικές οφθαλμικές εξετάσεις μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια υποκείμενων συστηματικών παθήσεων υγείας, όπως διαβήτης, υψηλή χοληστερόλη και υψηλή αρτηριακή πίεση”, σημειώνει.

Περνάς πολύ χρόνο σε οθόνες; Κάνε διαλείμματα

Η ευρεία και πολύωρη χρήση ψηφιακών συσκευών όπως υπολογιστές, tablet και smartphones οδηγούν στην καταπόνηση των ματιών μας. “Τα συμπτώματα είναι η ξηροφθαλμία, ο πονοκέφαλος και η θολή όραση”, λέει ο Dr Jorgensen.

Η DR Mensah συστήνει τον κανόνα 20-20-20. Πρόκειται για τον κανόνα, σύμφωνα με τον οποίο, ανά 20 λεπτά, στρέφουμε το βλέμμα μας για 20 δευτερόλεπτα σε κάτι που είναι 20 πόδια μακριά μας, δηλαδή 6 μέτρα. Αυτό είναι ένα είδος διαλείμματος, από την συνεχόμενη επαφή των ματιών μας με οθόνες.

Δεν φοράς γυαλιά ηλίου με προστασία UV; Καιρός να αγοράσεις

Η χρήση γυαλιών με μη επαρκή προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία, οδηγεί σε οφθαλμικές παθήσεις.

“Αυτό μπορεί να συμβάλει σε καταστάσεις όπως ο καταρράκτης και η ηλιακή εκφύλιση της ώχρας κηλίδας. Η προστασία των ματιών μας από τις ακτίνες UV, είναι απαραίτητα για την μακροπρόθεσμη διατήρηση της υγείας των οφθαλμών μας”, εξηγεί ο Dr Jorgensen.

Ενώ η Dr Mensah λέει πως δεν φιλτράρουν όλα τα γυαλιά ηλίου την υπεριώδη ακτινοβολία, με αποτέλεσμα να μην προστατεύουμε τα μάτια μας, ενώ συστήνει να μην κοιτάμε απευθείας τον ήλιο, γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει ηλιακό έγκαυμα στην ώχρα κηλίδα.

Δεν τρως φρούτα και λαχανικά; Ώρα να ξεκινήσεις

“Η κατανάλωση μιας υγιεινής ισορροπημένης διατροφής θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων που απειλούν την όραση και συγκεκριμένα επηρεάζουν την κεντρική όραση”, λέει ο Dr Jorgensen.

Η Dr Mensah εξηγεί ότι η ώχρα κηλίδα – μέρος του αμφιβληστροειδούς- περιέχει φυσικές χρωστικές όπως η λουτεϊνη και η ζεαξανθίνη που βρίσκονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι και το λάχανο.

“Οι βιταμίνες Α, C και E είναι επίσης χρήσιμες, επομένως χρειάζεται να τρώμε συνολικά τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα”, συμπληρώνει.

“Μια κακή διατροφή χωρίς απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη A, C και E καθώς και μέταλλα όπως ο ψευδάργυρος μπορεί να βλάψει την υγεία των ματιών μας, καθώς αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι ζωτικής σημασίας για την όραση και τη συνολική λειτουργία των ματιών. Για να διατηρήσουμε τα μάτια μας υγιή, είναι σημαντικό να καταναλώνουμε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φυλλώδη λαχανικά, πολύχρωμα φρούτα και πηγές ωμέγα-3”, επισημαίνει ο Dr Jorgensen.

Καπνίζεις; Καλύτερα να το κόψεις

Η διακοπή του καπνίσματος δεν είναι μόνο ευεργετική για τη συνολική αλλά και για την υγεία των οφθαλμών μας. “Η διακοπή του καπνίσματος είναι ένας τροποποιήσιμος παράγοντας που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων οφθαλμικών παθήσεων, όπως ο καταρράκτης”, λέει ο Η Mensah.

Δεν έχεις επαρκή φωτισμός; Ώρα να τον αλλάξεις

“Η εργασία ή η ανάγνωση σε χώρους με ανεπαρκή φωτισμό μπορεί να κάνει τα μάτια μας να δουλεύουν πιο σκληρά, οδηγώντας σε καταπόνηση, δυσφορία και φτωχότερη όραση. Ο καλός φωτισμός, αποκαλείται ‘φωτισμός εργασίας’ και είναι ζωτικής σημασίας για την δημιουργία άνετων συνθηκών κατάλληλων για την υγεία των οφθαλμών μας”, υπογραμμίζει ο Dr Jorgensen.

Σχετικά: Μακιγιάζ ματιών: οφθαλμίατρος αποφεύγει 3 trends