Gym, Wellness

Έρευνα: η γυμναστική το Σαββατοκύριακο είναι βάλσαμο για την υγεία

γυμναστική το Σαββατοκύριακο, gym training health healthy habbits healthy lifestyle nails 4 you nails 4 you blog wellnes outdoor training running research manicure pedicure acrylic acrygel γυμναστική έρευνα καλοκαίρι week weekend εβδομάδα σαββατοκύριακο υγεία καλές συνήθειες αθλούμενοι αθλητές άσκηση σωματική εκγύμναση

Δεν προλαβαίνεις να γυμνάζεσαι μέσα στην εβδομάδα; Κανένα πρόβλημα! Σύμφωνα με ευρήματα μελέτης, η γυμναστική το Σαββατοκύριακο είναι εξίσου ικανό βάλσαμο για την υγεία σου.

Η σωματική δραστηριότητα, η οποία συμπυκνώνεται στο Σαββατοκύριακο σου, είναι ικανή να μειώσει τις καρδιαγγειακές παθήσεις και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τη γυμναστική που “απλώνεται” σε περισσότερες μέρες της εβδομάδας.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές από το Massachusetts General Hospital, οι οποίοι συλλέξανε πληροφορίες από περίπου 90.000 ανθρώπους σε σχέση με την σωματική τους άσκηση και τη γενικότερη υγεία τους.

Όπως σημειώνεται στην Daily Mail, οι ειδικοί γενικότερα συνιστούν 150 λεπτά μέτριας έντασης γυμναστική ή 75 λεπτά υψηλής έντασης εβδομαδιαίως για τους ενήλικες. Οι συμμετέχοντες στην εν λόγω μελέτη φορούσαν επιταχυνσιόμετρα στον καρπό τους, με αποτέλεσμα οι ερευνητές να έχουν μια σαφή εικόνα της σωματικής τους δραστηριότητας.

Πόσοι από τους συμμετέχοντες γυμναζόντουσαν, κάθε πόσο και τι έδειξαν τα ευρήματα;

Περίπου το ένα τρίτο των συμμετεχόντων δεν έκανε γυμναστική (δηλαδή δεν έφτανε τα 150 λεπτά άσκησης εβδομαδιαίως). Από την άλλη, το 42% ήταν αθλητές του Σαββατοκύριακου, δηλαδή έκαναν εντατική γυμναστική εκμεταλλευόμενοι τις δύο τελευταίες -και κατά κανόνα πιο ελεύθερες- ημέρες της εβδομάδας τους, ενώ το ένα τέταρτο των συμμετεχόντων αθλούνταν τακτικά μέσα στην εβδομάδα. 

Ο επικεφαλής της μελέτης Dr Shaan Khurshid μαζί με την ερευνητική του ομάδα, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως τόσο η τακτική άσκηση μέσα στην εβδομάδα, η οποία και προτείνεται από τους περισσότερους οργανισμούς υγείας, όσο και η συμπυκνωμένη άσκηση το Σαββατοκύριακο συσχετίστηκαν με χαμηλό κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε σχέση με την πλήρη αδράνεια.

Συγκεκριμένα:

  • 27% χαμηλότερος κίνδυνος εμφράγματος για τους αθλούμενους του Σαββατοκύριακου
  • 35% χαμηλότερος κίνδυνος εμφράγματος για όσους αθλούνταν τακτικά
  • 38% χαμηλότερος κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας για τους αθλούμενους του Σαββατοκύριακου
  • 36% χαμηλότερος κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας για όσους αθλούνταν τακτικά
  • 22% χαμηλότερος κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου για τους αθλούμενους του Σαββατοκύριακου
  • 19% χαμηλότερος κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου για όσους αθλούνταν τακτικά

Οι ερευνητές δήλωσαν: “Η γυμναστική, η οποία συμπυκνώνεται σε μία έως δύο μέρες, συσχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νοσηρότητας σε σύγκριση με την πιο τακτική γυμναστική. Φαίνεται, πως αυτό που έχει σημασία είναι ο συνολικός όγκος της δραστηριότητας και όχι το μοτίβο”.

Δικαιολογίες τέλος! Αυτά είναι καλά νέα. Για την υγεία της καρδούλας μας, γυμναζόμαστε κι ας είναι να το κάνουμε μόνο το Σαββατοκύριακο!