Wellness

Έρευνα αποκαλύπτει το ελιξίριο της γήρανσης

ελιξίριο γήρας γήρανση γηρατειά ύπνος ξεκούραση κιρκάδιος ρυθμός βιολογικό ρολόι ευεξία ρουτίνα ύπνου ποιοτικός ύπνος κύτταρα νύχια ομορφιά περιποίηση ρυτίδες nails 4 you blog manicure pedicure evgenikos group wellness healthy lifestyle healthy habbits health body mind

Το ελιξίριο της γήρανσης είναι πολύ πιο απλό απ’ όσο νομίζαμε. Δεν κοστίζει κάτι, δεν αγοράζεται και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να το αποκτήσουμε. Ποιο είναι αυτό;

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η υγιής ρουτίνα ύπνου και ξεκούρασης είναι αυτό που επιβραδύνει την γήρανση. Το σταθερό πρόγραμμα ύπνου είναι άμεσα συνδεμένο με το εσωτερικό μας βιολογικό ρολόι και τους κιρκάδιους ρυθμούς. Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Οι διαταραχές στο εσωτερικό ρολόι του οργανισμού μας μπορούν να επιταχύνουν τη γήρανση των κυττάρων και την εμφάνιση ασθενειών, οι οποίες σχετίζονται με την ηλικία. Η χρονολογική μας ηλικία είναι ο αριθμός των ετών που ζούμε. Όμως η βιολογική μας ηλικία αναφέρεται στο πόσο γερασμένα ή όχι είναι τα κύτταρα μας και οι ιστοί.

Το ακανόνιστο μοτίβο ύπνου έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση, κακή υγεία στη καρδιά και γνωστική εξασθένηση. Όλα αυτά ανεξαρτήτως για το ποια είναι η ηλικία μας, οδηγούν στην αύξηση της βιολογικής μας ηλικίας και ως εκ τούτου σε γερασμένα κύτταρα και ιστούς.

Αντιθέτως, η συνεπής συνήθεια ποιοτικού ύπνου οδηγεί σε μια καλύτερη υγεία και ως εκ τούτου σε μια πιο νέα βιολογική ηλικία. Γεγονός που συνεπάγεται με πιο νέα κύτταρα και ιστούς.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Augusta στη Τζόρτζια και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sleep Health. Στη μελέτη συμμετείχαν 6000 άνθρωποι με μέσο όρο ηλικίας τα 50 έτη.

Οι ερευνητές συλλέξανε μια σειρά από δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες των συμμετεχόντων, όσον αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, το μοτίβο του ύπνου, την σωματική τους δραστηριότητα, το κάπνισμα, το βάρος τους και την γενικότερη τους υγεία.

Οι συμμετέχοντες φορούσαν μια συσκευή παρακολούθησης για μία εβδομάδα, η οποία συγκέντρωνε δεδομένα για τη διάρκεια του ύπνου και την μεταβλητότητα στο πρόγραμμα του ύπνου (αν η ώρα άλλαζε κάθε φορά που πήγαιναν για ύπνο). Επίσης, παρακολουθήθηκαν οι αλλαγές του ύπνου μέσα στο Σαββατοκύριακο, ημέρες κατά τις οποίες είθισται να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω.

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες έκαναν εξετάσεις αίματος και εξετάσεις σχετικές με αναφορές σε ήπαρ, νεφρό, διαβήτη, πίεση και χοληστερόλη.

Τα ευρήματα έδειξαν πως όσοι από τους συμμετέχοντες είχαν ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, βιολογικά ήταν πιο νέοι, από όσους είχαν ένα ακανόνιστο μοτίβο. Όπως σημειώνεται στη Daily Mail οι ερευνητές εξηγούν πως όταν διαταράσσεται ο κιρκάδιος ρυθμός και το εσωτερικό ρολόι του σώματός μας, διαταράσσεται ταυτόχρονα ο πρωταρχικός μηχανισμός, ο οποίος οδηγεί στην αύξηση της βιολογικής μας ηλικίας.

Η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός. Αυτό που έχει σημασία είναι η βιολογική μας ηλικία, η οποία σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τις υγιείς συνήθειες που έχουμε.

Σχετικά:

Σαββατοκύριακο: ο πολύς ύπνος δεν μας ξεκουράζει

Ποια είναι η ιδανική θερμοκρασία για έναν καλό ύπνο;

Ο ύπνος με ωραία αρώματα ωφελεί την υγεία μας